Sf Avancerad Forex


Avancerad strategi 10 Trend Line Trading Strategy. Submitted av Edward Revy den 4 oktober 2008 - 08 30. Ett riktigt bra arbete har gjorts av Myronn, författaren till nuvarande Trend Line Trading Strategy. tidsramar, penninghantering strategin har en konkret teoribas och en enkel implementering en vinnande kombination som placerar den i kategorin avancerade strategier. Kom ihåg, din feedback, kommentarer och förslag är alltid i stor efterfrågan. Först av allt, den här webbplatsen är fantastisk Edward, du är en bra man. Jag har demonstrerat en enkel handelsstrategi för en vecka 29 september-3 oktober 2008 och uppnådde nästan 200 avkastning på investeringar i en vecka med 5000 konto och jag skulle vilja dela det Och det vore bra att ha många som är involverade i att testa den här strategin. Jag kallar detta en trendstrategi för trendlinjen och den är baserad på att följa trenden. Hörde läste att innan en miljon gånger Lol jag kan inte skylla dig Bu t kanske du kan lära dig något extra här. Gör dig själv en tjänst och kolla på ett diagram och se om du kan identifiera en trend Är det en viktig etablerad trend? Det är viktigt att du identifierar huvudtrenden en gång som identifierats, din handel beslut är baserade i riktning mot huvudtendensen Det finns undantag där du kan gå emot huvudtrenden men jag kommer inte att röra på det här. KISS HÅLLER DET ENKELT ENKELT. TIMEFRAMER Tidsramar som är lämpliga för dessa strategier är de dagliga, 4h, 1h, 30mins. INDIKATOR Jag använder endast 1 Metatrader4 indikator som heter Swing ZZ zz för zigzag Det är fritt tillgängligt på nätet, bara google det och du kan ladda ner det Tack vare programmeraren som skrev den Den här indikatorn är till hjälp bara för att du kan identifiera tidigare svänghöjder och låga som fungerar som motståndsstödnivåer och jag tycker att det är ett praktiskt verktyg att använda i denna strategi. Så låt oss komma igång ska vi kalla denna trendlinje handelsstrategi eftersom det handlar om att dra trendlinjer med swing ghs och nedgångar i Swing ZZ-indikatorn. SORT INTRYCK REGLER en titt på tidsramen du vill använda och identifiera huvudtrenden. Få den stora bilden först, det är väldigt viktigt För mig, när jag vill handla på timplanen Kolla först det dagliga diagrammet och se även vad som händer på 4-timmarsdiagrammet för att se om jag kan upptäcka en uppenbar trend eller kanal eller trängsel som inträffar i det dagliga och 4-timmarsdiagrammen, stannar jag ut om det finns trängsel förrän brytning av trängsel händer och en trend upprättas Jag drar trendlinjer i det dagliga eller på 4rhlydiagrammet och byter sedan till 1 timmars tidsram. Jag identifierar trender i timmen och ritar trendlinjen s också b. Jag lägger en försäljningsstopporder, minst 5pips nedan LÅGET av ljuset som berör eller skär av trendlinjen Trendlinjen kan vara den dagliga, 4-timmars - eller 1-timmars trendlinjen. Du måste placera din order när det stearinljuset stängs. Varför 5 pips jag inte vet, 5 verkar som ett bra tal för mig har jag fem fingrar på varje arm och si milarly för benen, så 5 är ett nummer som jag föddes med Put 10 pips om du vill Obs! Du måste vänta på att priset ska närma sig en trendlinje eller mycket nära trendlinjen innan du placerar din sälja stopporder c jag föredrar att placera mitt stopp förlust minst 5 pips över den senaste svänghöjden Du borde ställa in din stoppförlust enligt dina pengarhanteringsberäkningar och risk tolerans d Jag ställer in mitt vinstmål bara INOM nivån på tidigare sväng låg e Handelshantering som handel rör sig till min tjänst, Jag flyttar min stoppförlust till minst 5 pips över varje nedre efterföljande topps lägre svänghöjningar. LONG ENTRY REGLER Gör precis det motsatta av korta inmatningar 1 Ställ in din köpstopporder 5 pips över ljusets höga som skär trendlinjen när det Stearinljus STÄNGER 2 Jag satte min stoppförlust strax under den senaste låga 3 Jag placerar mitt vinstmål INOM nivået på den tidigare höga 4 När handeln flyttar till min tjänst flyttar jag stoppförlust till minst 5 pips bara under varje högre efterföljande högre svänglöp det för m. SHORT ENTRY EXEMPEL Den bifogade 4h USD JPY diagrammet visar korta affärer som kunde ha tagits och skulle ha varit mycket lönsamma med hjälp av denna strategi. Alla screeshots är clickable. LONG ENTRY EXEMPEL Attached är USD CAD dagligt diagram och eventuella handelsposter visas för att ge dig en visuell förståelse för hur man identifierar potentiell handel setup och ta dem. Här är en skärmdump av de affärer jag har tagit med strategin Ovanför har jag försökt 1 min tidsram, 5 min tidsram och 15 min men i slutet har det tenderat mer att använda större tidsramar som 4 timmars, 1 tim 30 min tidsram så att jag inte håller fast vid datorn hela dagen. Skärmdump av affärer som tas i två delar, eftersom jag inte kan ta en fullständig skärmdump. Vill du ha alla bra hälsa. Myronn email. Advanced Forex Course. All den kunskap, erfarenhet och verktyg vi ska dela med dig kommer säkert hjälpa dig att nå din handelsmål. Kursplanen är utformad för att hjälpa dig i alla områden som är relaterade till handel framgångsrikt Forex marknaden Vi förstår att en av de viktigaste aspekterna av handel är tekniska analys handelssystem, men det finns också andra aspekter som är lika viktiga eller kanske ännu mer än teknisk analys. Mellan dessa andra viktiga aspekter har vi handel med psykologi, penninghantering, handel och riskhantering och många fler. Om du inte är medveten om de psykologiska hinder som påverkar Varje handelsbeslut, du kommer att ha problem med att försöka övervinna dina känslor som rädsla, girighet, hopp, etc. Money Management hjälper dig att stanna i spelet för lång tid, men samtidigt hjälper du öka din vinst geometriskt Du Kommer att lära sig hur man tillämpar de mest effektiva MM-teknikerna. Trafik - och riskhantering används ofta felaktigt. Tekniker som multipelhandel kan, om de tillämpas felaktigt, ha katastrofala effekter i våra handelskonton. Du kommer att lära dig hur du effektivt tillämpar handel och riskhantering tekniker. Dessa och många viktiga aspekter av handel ska ses över på kursen. Var god och ge varje lektion den betydelse det förtjänar. När vi ma ster varje enskild lektion som skisseras i kursen kommer våra chanser att lyckas öka enormt. Huvudsyftet med denna kurs är att förse dig med den kunskap du behöver för att handla framgångsrikt på Forex-marknaden. Men det är upp till dig att ansöka om det eller inte. är säker på att om du följer allt som lärs här, kommer du inte ha några problem på din handelsresa. Forex Courses. Basic Course. För att gå med i de många som tjänar pengar måste du lära dig vad som handlar om och få minst grundläggande erfarenhet . Inte bara de grundläggande tekniska förfarandena, men vilka åtgärder du bör undvika, vilka som ska tas och viktigaste hur man utvecklar handelsdrift. Forex trading kan vara spännande och lönsam och vår gratis Basic Forex kurs är ditt bästa val att komma igång. Avancerad Course. To tjäna pengar från din Forex trading, bör du komma ihåg att det är lärt skicklighet. Dina förmågor kan hjälpa, men det är mest en lärprocess. För att undvika att förlora pengar är den grundläggande kunskapen inte tillräckligt Det andra steget är att genomföra den förvärvade kunskapen i praktiken, uppleva Forex trading platformen. Det är exakt varför du behöver vår gratis avancerade Forex kurs. Fri Utbildning.

Comments